Wednesday, October 13, 2010

EKsiden pada 101010....meNGERIkan


Takziah diucapkan kepada keluarga mangsa2 yg terlibat. Semoga mereka semua mampu bersabar. Siapa yg patut bertanggungjawab?









Akibat dari kemalangan ini, 12 dilaporkan maut dan 40 cedera dan ada yg mengalami kecacatan kekal.


3 comments:

yop manjung said...

kematian mengejut antara tanda akhir zaman.peratus kemalangan di M'SIA mmg tinggi.hari2 ada accident.ramai yg mati di jlnraya.jalan highway dah cantik tapi kenapa sejak kebelakangan makin menjadi2 ??? bala ??? org beriman dan tak beriman akn kena juga.bila pemerintah menolak undang2 ALLAH dan memperlekehkan hukum ISLAM.dapat pemimpin yg jahil inilah padah pd rakyat.tukar pemimpin lain yg jdkan ISLAM sbg pedoman dan ikutan.tukar parti yg nak laksanakan undang2 ALLAH.INSYALLAH KITA SELAMAT DUNIA AKHIRAT.

fawi said...

Amin...teman setuju sesgt...tp kalo kalo baca dlm paper..persatuan bas2 tu cuba membela driver ....naya org lain.....

fawi said...

REMBAU: Pemeriksaan awal mendapati bas dan pemandunya tidak pernah melakukan kesalahan serius atau memiliki saman tertunggak manakala bas ekspres Delima yang menjadi punca kemalangan mengorbankan 12 orang di di Kilometer 222.9 Lebuhraya Utara-Selatan (Plus) arah selatan berhampiran Pedas, di sini, kelmarin, dikatakan masih baru dan mula digunakan pada 2007.
Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha, berkata berdasarkan semakan dengan Pusat Pemeriksaan Kenderaan Berkomputer (Puspakom), bas berkenaan lulus dalam pemeriksaan selain keadaan tayarnya masih baru dan baik.


Menurutnya, siasatan menyeluruh kemalangan itu sedang dijalankan dan syarikat bas berkenaan, iaitu Ekspres Delima dibenarkan terus beroperasi seperti biasa.


“Tiga agensi di bawah kementerian ini iaitu Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR), Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya Malaysia (Miros) menyiasat punca kemalangan,” katanya.